Gezonde wentelteefjes

wentelteefjes - personal training
Zoals je wellicht weet, is het ontbijt een van de belangrijkste maaltijden van de dag, zo niet de belangrijkste! Erg fijn is het dan ook om het ontbijt gezond, maar ook lekker te starten. Dit kan met dit heerlijke gezonde wentelteefjes ontbijt.  Een heerlijk en super makkelijk recept. Met deze gezonde wentelteefjes wordt jouw dag een feestje.

Gezonde wentelteefjes ingrediënten

 (voor 1 persoon):

  • 2 volkoren boterhammen, het liefst van een paar dagen oud!
  • Het eiwit van 2 eieren (+- 80g)
  • 50ml (plantaardige)melk.
  • 1 theelepel kaneel
  • Een klein scheutje vloeibare zoetstof (of honing)
  • Een klein beetje vloeibare boter of olie om in te bakken.\

Voor de topping

  • 100g (diepvries) rood fruit, of ander fruit naar keuze
  • Twee flinke lepels magere kwark
  • 10g hele pure chocolade (minimaal 70%)

Gezonde wentelteefjes bereidingswijze

  1. Splits de eieren, je gebruikt alleen het eiwit om dit gerecht minder vetrijk en meer eiwitrijk te maken.
  2. Doe het eiwit met de melk, de kaneel en de zoetstof in een diep bord. Gebruik je liever geen zoetstof? Dan kun je honing bijvoegen. Het gerecht zal dan wel meer suiker en iets meer calorieën bevatten. Meng alles goed door elkaar.
  3. Leg vervolgens de boterhammen in het mengsel en laat ze zich helemaal volzuigen.
  4. Zet een pan op het vuur en doe er een klein beetje vloeibare boter of olie in. Als dit goed warm is, leg je de boterhammen in de pan. Bak ongeveer 2-3 minuten per kant, totdat ze goudbruin en stevig zijn.
  5. Top je gezonde wentelteefjes af met twee flinke lepels magere kwark, 100g rood fruit en rasp er 10g pure chocolade overheen. (of kies voor toppings die jij lekker vindt.)

Ga jij jouw dag starten met dit heerlijke gezonde wentelteefjes ontbijt? Geniet er van!  Loop jij vast in jouw eetpatroon en weet je niet wat je moet doen om jouw leefstijl gezond, maar toch ook leuk en lekker te maken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij voorzien onze leden van verschillende tools, voedingsplannen en recepten en helpen jou uiteraard ook graag in de juiste richting.

Bron: optimavita

Auteur: Laura Hanemaaijer
Deel dit artikel
Nee zeggen tegen de ander, is ja zeggen tegen jezelfTransformatie – Daan